Frequently Asked Questions

Mikä Saletisti on?
Saletisti on helppokäyttöinen selaimella toimiva asiakashallinnan ja myynnin kehittämisen työkalu, jossa kaikki oleellinen tieto asiakkaasta ja asiakassuhteesta on samassa paikassa - helposti ja nopeasti löydettävissä.
Kenelle Saletisti on tarkoitettu?
Saletisti on kehitetty alunperin erityisesti mikro- ja pienyritysten käyttöön, joille "järeämmät" CRM-tyyppiset ohjelmistot ovat liian raskaita ja monimutkaisia käyttää, ja joissa on heille turhia ominaisuuksia.
Mitä tarvitsen Saletistin käyttämiseen?
Riittää kun käytössäsi on verkkoyhteys, jolla pääset omalla käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi kirjautumaan järjestelmään osoitteessa http://www.saletisti.fi . Sivusto on responsiivinen, joten voit käyttää sitä älypuhelimella, tablettitietokoneella tai tavallisella tietokoneella (PC tai Mac).
Miten osaan käyttää Saletistia?
Saletistin kantavana ideana sitä tehtäessä on ollut helppokäyttöisyys. Olemme lisäksi luoneet sivustolle mahdollisimman helppokäyttöiset käyttöohjeet, jotka löytyvät kokonaisuudessaan välilehdeltä "Käyttöohje", sekä aihealueittain eri välilehtien alta. Mikäli sinulla on jokin ongelma tai kysymys, johon et löydä käyttöohjeistamme vastausta, voit ottaa sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@saletisti.fi . Vastaamme asiakaspalveluumme tulleisiin kysymyksiin mahdollisimman pian. Normaalisti vastausaikamme on maksimissaan 24 tuntia.
Miksi minun kannattaa ostaa Saletisti yritykseni käyttöön?
Saletistin käyttäminen on investointi, joka maksaa itsensä helposti moninkertaisesti takaisin. Käyttämisen normaalihinta on vain 24,70 €/kk/käyttäjä (+ Alv 24%). Vuodessa maksat Saletistin käytöstä siis vain 296,40 €/käyttäjä (+ Alv 24%). Mikäli yrityksessäsi on useampi käyttäjä, teemme sinulle erillisen tarjouksen, jossa hinta/käyttäjä laskee käyttäjämäärästä riippuen.
Jos käytät Saletistia aktiivisesti hyödyksesi ja saat sen avulla vain yhden kaupan kuussa lisää, jonka myyntikate on sinulle 100 €, ansaitset vuodessa 903,60 € ylimääräistä myyntikatetta. Jos saat kaksi kauppaa lisää samalla 100 €:n myyntikatteella, tienaat lisää jo 1807,20 €! Lisämyynnin katteesta on jo vähennetty pois Saletistin kuukausimaksut! Ja ajattele, jos kauppoja syntyykin 10 kappaletta kuukaudessa lisää, ja myyntikatteesi jokaisesta kaupasta onkin 200 €? Tällä laskukaavalla ylimääräinen myyntikatteesi on vuodessa jo peräti 23.703,60 €!
Olen kokeillut aiemmin muutamaa CRM-järjestelmää, ja ne olivat tosi monimutkaisia enkä saanut niistä mitään hyötyä irti. Miksi Saletisti olisi erilainen, ja mitä hyötyä siitä saan?
Saletisti ei ole varsinaisesti CRM-järjestelmä. Alusta asti kantava ajatuksemme on ollut luoda helppokäyttöinen asiakashallinnan ja myynnin kehittämisen työkalu, joka on suunniteltu erityisesti mikro- ja pienyritysten tarpeisiin ja käyttöön. Oleellista Saletistissa on se, että kaikki oleellinen ja tärkeä tietoa asiakassuhteesta ja asiakkaista on yhdessä ja samassa paikassa helposti ja nopeasti löydettävissä. Saletista löydät myös työkalut, joilla parannat myyntitoimenpiteitäsi ja parannat asiakassuhteidesi laatua, kun tiedät heistä riittävästi oikeita asioita. Testaamalla Saletistia huomaat sen helppokäyttöisyyden ja hyödyt asiakashallinnassa ja myynnin kehittämisessä.
Kuinka usein Saletistia pitää käyttää ja miten, jotta siitä on eniten hyötyä?
Jokaisella on yleensä oma tapansa käyttää tehokkaasti erilaisia asioita. Myös Saletistin käytössä jokainen löytää varmasti itselleen parhaan tavan. Itse käytän Saletistia joka päivä, ja illalla kirjaan esim. päivän asiakastapaamisista muistiinpanot (usein teen muistiinpanot suoraan asiakkaan luona). Samoin kirjaan tehdyt tarjoukset ja tilaukset päivän päätteeksi. Myynnin suunnittelussa hyödynnän tehväluetteloa, ja myynnin kehittämisessä hyödynnän myynnin työkalupakkia, jota täydennän aina sitä mukaa kun ideoita syntyy lisää. Muutoinkin kertaan myynnin työkalupakin sisältöä säännöllisesti, jotta tärkeät asiat pysyvät mielessä. Pyrin myös säännöllisesti lisäämään sekä asiakasyrityksistä että kontaktihenkilöistä lisää tietoja - käytännössä siis aina kun jotain uutta asiakkaasta tai asiakasyrityksestä tulee esiin. Tietoja kontaktihenkilöistä ja asiakasyrityksestä kannattaa mahdollisuuksien rajoissa pyrkiä aktiivisesti aina selvittämäänkin - toki muistaen kohteliaisuussäännöt ja ettei liian nopeasti utele liikaa asioita. Oikea tietoa auttaa menestymään paremmin! Sähköpostia ja "Hae kontakteja"-toimintoa hyödynnän eniten silloin, kun minulla on jotain uutta tarjottavaa tietyntyyppisille asiakkaille. Lisäksi hyödynnän kyseistä toimintoa erilaisissa myyntikampanjoissa, joita on helppo tehdä vaikka useampia - omanlaisensa erilaisille asiakasryhmille.
Paljonko Saletistin käyttäminen maksaa?
Ensimmäisen kuukauden ajan Saletistin käyttö on maksutonta, jonka aikana voit rauhassa testata sen soveltuvuutta omaan käyttöösi. Tuon kuukauden aikana huomaat myös sen, miten helppoa ja nopeaa Saletistin käyttö on, ja mitä etuja, hyötyjä ja arvoa se tuo yrityksesi asiakashallintaan ja myynnin tehostamiseen.
Kun käyttäjiä on yksi, Saletistin käyttö maksaa 24,70 €/kk (+ Alv 24%). Jos käyttäjiä on samasta yrityksestä useampia, hinta käyttäjää kohden on edullisempi. Teemme tapauskohtaisesti tarjouksen kun kokonaiskäyttäjämäärä on selvillä. Voit maksaa Saletistin käytöstä joko 3 kuukautta tai 6 kuukautta kerrallaan, tai maksaa koko vuoden yhdellä kerralla. Maksaessasi pidemmän ajan samalla kertaa, annamme alennusta kuukausittaisesta käyttömaksusta. Maksaessasi 6 kk kerralla, myönnämme 5%:n alennuksen kuukausihinnasta, ja maksaessasi koko vuoden kerralla, myönnämme 10%:n alennuksen kuukausihinnasta.
Mistä tiedän että tallentamani tiedot ovat turvassa, ja etteivät ne katoa minnekään? Ja mistä tiedän ettei kukaan muu näe asiakkaideni ja omia tietojani?
Saletistin järjestelmä on salattu, eli kukaan "asiaton" ei pääse tunkeutumaan järjestelmään. Saletistiin kirjaudutaan omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja kun pidät niistä hyvää huolta, ne eivät pääse vääriin käsiin. Aika ajoin salasanaa kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi. Saletisti Oy ei luovuta mitään tietoja käyttäjistä, eikä heidän kirjaamistaan tiedoista ulkopuolisille kolmansille osapuolille. Kaikki tietosi ovat siis hyvässä turvassa salatussa järjestelmässämme.
Järjestelmämme ottaa myös säännöllisesti varmuuskopiot asiakkaidemme tiedoista, joten tietojen säilyminen on varmistettu myös tällä tavalla.
Voinko tuoda asiakastietoni Saletistiin esim. Excel-taulukkona, tai jollain muulla nopealla ja kätevällä tavalla, vai pitääkö minun luoda jokaisen asiakkaan tiedot uudelleen?
Toistaiseksi tämä ei ole mahdollista. Tutkimme jatkossa mahdollisuutta saada tiedot siirrettyä jollakin "järkevällä" tavalla ulkopuolisesta järjestelmästä. Haasteena tässä on lähinnä se, että erilaisia tiedostomuotoja on käytössä lukematon määrä.
Toisaalta, kun asiakastiedot syöttää järjestelmään, tulee samalla kerrattua tärkeitä tietoja omista asiakkaista. Ja luonnollisesti saat täydennettyä asiakaskohtaisesti heihin liittyviä tärkeitä uusia tietoja ja kuvauksia, joita aiemmin ei ole tullut edes mieleen laittaa ylös. Se joka tuntee asiakkaansa parhaiten, saa selkeän etulyöntiaseman kilpailijoihinsa nähden. Asiakaskohtaisten tietojen ja kuvausten syöttäminen, sekä niiden säännöllinen täydentäminen on "vaiva", joka kannattaa nähdä asiakassuhteiden parantamisen ja myyntityössä menestymisen eteen.